A+ A A-
28 Mar
Voteaza acest articol
(0 voturi)

Tomac ii provoaca lui Ilici dureri de stomac

....recentul interviu acordat de Eugen Tomac publicatiei Timpul de la Chisinau i-a starnit lui Ion Iliescu convulsii atroce
(http://www.timpul.md/articol/eugen-tomac-secretar-de-stat-pentru-romanii-de-pretutindeni-romania-si-r--moldova-impreuna-in-europa--32644.html). Batranul kaghebist a reactionat spumegand la remarca facuta de Tomac la adresa sa: "Iliescu a ignorat şi a descurajat orice iniţiativă de apropiere a românilor dintre cele două maluri", in anii '90, cand marile puteri Marea Britanie si SUA au avizat pozitiv sansa Reintregirii.
Neagu Djuvara a descifrat intr-o conferinta organizata de OSB, organizatia studentilor basarabeni din Bucuresti (www.basarabeni.ro), motivele atitudinii lui Ion Iliescu, de respingere a proiectului Unirii, in anii '90. Istoricul liberal a precizat ca "nevasta rusoaica a lui Ilici s-a opus din rasputeri ideii Unirii", in contextul destramarii URSS, cand basarabenii au venit la Bucuresti pentru a propune proiectul Reintregirii, conducerii politice a Romaniei, reprezentata atunci de Ion Iliescu.
Dezvaluirea lui Neagu Djuvara este completata de dezvaluirile diplomatului Aurel Preda, autor al unui volum de memorii, in care este cuprinsa si relatarea perioadei anilor '90. In cartea diplomatului Aurel Preda, „Memoriile unui diplomat oarecare“ (oferita de acesta si lui Ion Iliescu) este descris momentul anilor '90, cand a fost ratata o ocazie cu totul aparte a realizarii Reintregirii...
Ambasadorul Aurel Preda relateaza ca s-a intalnit in octombrie, in Parcul Bordei din Bucuresti, cu Vasile Nedelciuc, presedintele Comisiei de politica externa din Parlamentul de la Chisinau. La aproximativ 50 de metri veghea atent Anatol Plugaru, seful Serviciului de Informatii si Securitate al republicii. Nedelciuc i-a transmis lui Aurel Preda propunerea lui Mircea Snegur de a-i asigura o functie de vicepresedinte al Romaniei in schimbul reunificarii. Mai precis, parlamentarii, pe care Ion Iliescu ii domina foarte usor, sa introduca in textul noii Constitutii o prevedere privind mentionarea functiei de vicepresedinte al Romaniei pentru presedintele R. Moldova, oricare ar fi fost acela, iar unirea se facea.
Aurel Preda a transmis oficial informatia printr-un raport supervizat de Ministerul Afacerilor Externe catre presedintele Ion Iliescu. Nici o reactie de la Cotroceni. Vasile Nedelciuc si Anatol Plugaru au revenit in acelasi loc peste o luna, insistand pentru obtinerea unui raspuns. „Uite, noi credem ca am exagerat. Renuntam la postul de vicepresedinte al Romaniei, dar solicitam un post de senator de drept pentru presedintele Snegur“, a spus Vasile Nedelciuc. Conform uzantelor, Aurel Preda redacteaza un nou raport catre Ion Iliescu. Nici un raspuns.
Noi chiar credeam atunci in reunificare. Am insistat pe langa Snegur ca Declaratia de independenta s-o citeasca cineva clar si sa spuna populatiei adevarul. Se stransesera aproximativ un milion de basarabeni in Piata Centrala din Chisinau. A vorbit un scriitor din Gagauzia, care nu prea stia nici ruseste, nici romaneste, dar a spus un lucru extraordinar: „Oameni buni, am fost prosti pentru ca am fost saraci; am fost saraci pentru ca am fost prosti. Daca vrem sa scapam de saracie, nu mai trebuie sa fim prosti si de aceea trebuie sa ne unim cu Romania“. Insusi Snegur mi-a talmacit ce spunea scriitorul. Oamenii din piata plangeau si se imbratisau, asa ca sa nu-mi spuna mie nimeni ca basarabenii nu voiau unirea“, isi aminteste Aurel Preda.
Primele semne ca „emanatii“ moscoviti ai lui Ilici nu voiau sa auda de Unire au aparut cand ambasadorul Aurel Preda, care primise misiunea insarcinat cu afaceri, a propus sa nu se spuna ambasada la Chisinau, ci reprezentanta Bucurestiului la Chisinau. Teodor Melescanu nici n-a vrut sa auda.
„Dupa cele doua intalniri cu Vasile Nedelciuc, am mai avut o revelatie la Iasi, in cadrul unei comisii mixte a granicerilor. Comandantul trupelor de graniceri din Romania era generalul Dumitru Luca. Noi am propus ca paza frontierelor R. Moldova sa fie asigurata numai de catre Romania, astfel ca paza sovietica sa fie inlaturata. In urma raportului nostru catre presdintele Ion Iliescu, nu s-a primit nici o reactie. Lui Iliescu nici nu i-a trecut prin cap sa faca unirea.“
Pe-atunci, Ministerul Afacerilor Externe de la Chisinau era sprijinit consecvent de Directia Juridica si a tratatelor din MAE de la Bucuresti. Ulterior, Marcel Dinu a schimbat radical orientarea de la MAE Bucuresti, iar Ion Iliescu il asculta orbeste.
„Daca Ion Iliescu accepta, se facea unirea atunci. Sigur, cei de la Chisinau ar fi pus niste conditii asa cum a procedat si Pantelimon Halipa la 27 martie 1918 sau ca Iuliu Maniu pentru Transilvania. Ion Iliescu nu mi-a transmis macar un formal „Multumesc!“…
......
voi reveni curand cu detalii despre Marcel Dinu, un kaghebist din MAE binecunoscut, al carui rol sau in nimicirea oricarei sanse a Basarabiei este mai putin cunoscut publicului larg. In spatele lui Marcel Dinu s-a aflat in permanenta Ion Iliescu.

COMENTARII:
    • Neuronos Citizen ‎"nevasta rusoaica a lui Ilici s-a opus din rasputeri ideii Unirii" ... normal , era misiunea ei ca agent KGB, agentele au voie sa se castoreasca cu ''tinta''...
      28 martie la 15:15 · · 5
    • Tudor Artenie trist... dar si mai trist e ca dupa ilici n-a venit niciunul cu ...ouale la el, sa faca ceva concret... adica, pod de piatra, nu de flori...
      28 martie la 15:34 · · 3
    • Puscasu Vlad nina iliescu ar trebui sa putrezeasca la Jilava: 80 de ani de puscarie
      28 martie la 15:34 ·
    • Ion Buga Doar Iliescu? Dar pe panaramele actuale care guvernează actualmente R. Moldova cine i-a susținut prin prisma logicii răului celui mai mic?! Istoria Românilor, retransmisia TVR 1 și alte subiecte sensibile au rămas în aceeași stare de blocaj și cu ajutorul amatorilor de la București, care sunt buni numai de patriotism gen Nae Cațavencu. Curat Caragiale! Râde hârb de oală spartă.
      28 martie la 16:18 · · 1
    • Ion Buga
      Să nu mai amintesc de Timofti care cică va aprofunda relațiile dintre cele două state, după ce a trecut de testul statalității lui Dodon. Copy-paste la demagogie patriotardă. Încă mult și bine o să aibă Cațavencii ocazia să se afirme căci în aceste condiții reîntregirea, pas cu pas, faptică, nu se va realiza prea curând căci nu are cine să o realizeze, atât timp cât se poate profita din polemici sterile, discursuri pompoase și aruncarea pisicii în curtea foștilor guvernanți, indiferent de culoarea politică, spre a se distrage atenția de la "realizările" care ar trebui să le aibă.
      28 martie la 16:27 · · 1
    • Ion Buga De ce oricare guvernanți de la București sau Chișinău critică mereu fostele guvernări de parcă ei ar fi în opoziție și nu la putere?! Prin comparație cu foștii parcă par mai deștepți deși în esență, faptic, progres nu există. A la Cațavencu.
      28 martie la 16:30 ·
    • Ion Buga Interesul poartă fesul, evident că nu interesul național. Acesta este adevăratul licențiat în istorie.

      Tomac, despre „Istoria”: Indiferent cum se va numi disciplina, conținutul ei trebuie să fie autentic.
      16 Aug 2011 18:40
      http://jurnal.md/ro/news/tomac-despre-istoria-con-inutul-ei-trebuie-sa-fie-autentic-209377/
      jurnal.md
      „Indiferent cum se va numi disciplina, conținutul ei trebuie să fie autentic”. D...Vezi mai mult
      28 martie la 16:35 ·
    • Ion Buga De unde atât ambiguitate?! Ha-ha! Și Florin Piersic este prieten cu Vlad(imir) Filat.

      Tomac: În RM trebuie să fie studiată Istoria Românilor
      18 Aug 2011 10:02
      http://jurnal.md/ro/news/tomac-in-rm-trebuie-sa-fie-studiata-istoria-romanilor-209413/
      jurnal.md
      „Atât în şcolile din R. Moldova, cât şi în şcolile unde studiază elevi români din Ucraina sau Serbia, obligatoriu trebuie să se studieze disciplina Istoria Românilor şi disciplina Limba Română”. Este declaraţia şefului DRP, Eugen Tomac.
      28 martie la 16:36 ·
    • Ion Buga Și despre divizarea UMF Târgu-Mureș nimic? Ah da, despre asta vor vorbi alți Cațavenci peste 20 de ani, criticând pe semenii lui Tomac. Și tot așa.

      Cațavencii au fost, sunt și vor fi hectare întregi, dar doar Caragiale, Eminescu, Eliade ș.a.m.d. dăinuiesc în istorie.
      28 martie la 16:44 · · 1
    • Ion Slubschi Securitatea nu uita ca Nea Nelu le-a suflat puterea in 90 si au fost nevoiti sa-l pupe in c. pana in 96. Basecu a reusit aducerea Securitatii la butoanele guvernarii. Cam asta e istoria post decembrista: lupta dintre comunistii lui Ilici si a Securistilor lui Base. Va salut domnilor ofiteri. Apropo, cine e Tomak, nu e cumva fostul ucenic al lui Rosca preluat la prelucrat de fratii Roncea?
      28 martie la 17:47 · · 1
    • Ion Buga Aș privi lucrurile simplist: cât din programul electoral din 2008 al lui Eugen Tomac a fost realizat, mai ales deține o funcție executivă, nu legislativă. Fără răutăți, fără suspiciuni și insinuări, fără aberații. Până la urmă nu contează numele, să vedem doar ce a făcut cutare sau cutare guvernant conform promisiunilor electorale. Și fără argumente de genul "să alegem răul cel mai mic".
      28 martie la 20:43 · · 2
    • Ion Buga
      Am aflat că regretatul Mile Cărpenişan... un sepsis de la furuncul, a mai fost operat de colecistită cu coledocorafie, din ce am găsit pe internet. Nu vreau să insinuez nimic, dar în medicină rezultatele pozitive sau negative se văd imediat și sunt răsunătoare. Spre deosebire de multe alte domenii unde nici capul nu te doare dacă greșești. Și mie nu mi-e greu să-l critic pe Galen sau Hippocrate, dar aceasta nu înseamnă că eu realizez ceva în calitate de medic, ci posibil doar ca simplu cugetător. După război mulți viteji se arată.
      28 martie la 20:55 ·
    • Ion Slubschi in poza asta Tomac parca e Ceausescu tanar!
      28 martie la 21:47 ·
    • Ion Buga
      Nu are treabă cine și cu cine seamănă. În toată ipocrizia aceasta avem toți de suferit. Și cu cât ipocrizia este mai sus pe scara guvernamentală, cu atât se răsfrânge mai nefast asupra comunității, țării ș.a.m.d. Din cauza orgoliilor nu suntem în stare să fim uniți, nu suntem în stare să fim verticali, nu suntem în stare să fim ceea ce pretindem a fi. Sincer îmi pare rău că s-a compromis calea spre normalitate, ca să nu fiu patetic exprimând despre lupta celor "buni" cu cei "răi". Cine este sincer cu sine însuși înțelege ce explic, în rest este doar umplutură care mai devreme sau mai târziu va crăpa.
      28 martie la 23:13 · · 1
    • George Roncea
      am descoperit niste comentarii complexe, venite din partea unor basarabeni, Ion Slubschi si Ion Buga , din care n-am inteles mai nimic pana la urma. 1)...deci, Ion Slubschi si Ion Buga, Eugen Tomac, basarabean ca si voi, e naspa sau e cool, ca si-a permis sa precizeze ca Ion Ilici Iliescu a lichidat sansa Reintregirii, ivita in anii ’90?...(deoarece Ilici este un nemernic aflat sub papucul bestiei de rusoaice pre numele ei blestemat de Nina, cea pe care profesorul Neagu Djuvara a nominalizat-o in iesirea sa publica ca fiind direct responsabila de blocarea tentativelor basarabenilor de reunificar)
      2)....Ion Buga, Istoria Romanilor a fost sau nu tiparita de statul roman, in tiraj de 450 000 de exemplare, sub directa ingrijire a lui Tomac, in scopul asigurarii unei sanse, pentru tinerii basarabeni, a accesului la aceasta materie?
      3)....Ion Buga, cine dreaku sunt Catavencii astia la care te referi. ca eu stiu ca “Catavencii” sunt o grupare formata aproape exclusiv din alogeni, finantata de un agent al intereselor rusesti – Sorin Ovidiu Vantu, care foloseste drept interpusi niste moldoveni de-ai vostri, genuini – si reprezentata ani de-a randul de un personaj absolut gretos, Dinescu Mircea, sugator de chiloti bolsevici la Academia comunista Stefan Gheorghiu, conectat la combinatii sovietice si maghiare via family, actualmente carciumar si carnatar, un onanist de cea mai joasa speta care-si face veacul prin preajma fustelor lui Elena Udrea mai nou (o doamna, nu-i asa, nascuta tot din spumele unui SOV, Gusa etc)
      4)...Ion Slubschi, daca comentezi, despre mine, cu care te tzii prieten cica, pe blogu asta al lu Zuckerbeg, intr-un sens piezis, macar fa-o pana la capat. nu te cunosc personal, habar n-am ce rol oi fi avut tu in spatiul civic ori politic de la Chisinau dar te-am acceptat ca partener de dialog, chiar si in contradictoriu, in ideea ca oricine, daca dovedeste buna credinta are dreptul la libera exprimare. Nu inteleg si as vrea sa dezvolti, daca poti, ce vrei sa sugerezi rusificand numele lui Tomac?
      adica e kaghebist, rusoi, e pe naspa? daca esti atat de smecher si de insinuant/informat, cine te opreste sa spui lucrurilor pe nume pana la capat? zi cum te duce capul unde bati cu mentionarea lui Rosca? de unde ai dedus – ori stii tu mai bine, ca Tomac i-a fost ucenic lui Rosca? de ce nu il intrebi pe Ion Buga, care a facut parte din organizatia lui Iurie Rosca, daca a fost coleg de partid ori ba cu Tomac? cred ca te-ar putea lamuri rapid, nu-i asa Ion Buga?
      5)...cat despre “prelucrarea” lui Tomac, “relatia” mea cu Eugen se intemeieaza pe o extrem de simpla legatura, una fundamentala insa, Ion Slubschi...pe drapelul Romaniei...cand erau in toi la Chisinau protestele de strada impotriva guvernarii komuniste care vroia sa elimine Istoria si Limba Romana din randul materiilor de studiu pentru elevi, am facut rost de cateva mii de drapele romanesti, pe care le solicitau insistent elevii basarabeni aflati in strada de multa vreme. se vopseau multi copii, cu rosu, galben si albastru, pentru a-si sublinia identitatea dar le lipseau drapelele. Tomac si sotia sa, pe atunci studenti la Bucuresti, s-au oferit, alaturi de alti studenti care plecau catre Chisinau, sa duca acasa cateva sute de drapele. la granita le-a fost confiscata “marfa” si au fost anchetati de politie, ca niste contrabandisti ordinari. purtatorul de cuvant al PSD, partid aflat la guvernare in acea vreme a iesit public in zori sa-l acuze pe raul de Traian Basescu, pe atunci primar general la Bucurestiului, ca destabilizeaza regimul Voronin brrr....
      drapelele aflate la Tomac proveneau de la primaria Capitalei, si au fost oferite studentilor de catre Basescu, fara multa vorba, dupa o simpla solicitare telefonica. Tomac a fost tinut la arest pana a doua zi si drapelele i-au fost confiscate. la inca o zi dupa aceasta intamplare, am trecut frontiera, noi, “fratii Roncea”, plus Dungaciu, burdusiti pe sub haine cu alte sute de drapele. aveam si statii de sonorizare, pe care le-am lasat la vedere anume ca sa fie confiscate de catre vamesii fericiti ca ne-au gabjit. nu s-au gandit sa ne si pipaie, convinsi ca au capturat ce era mai important, ca ar fi descoperit steagurile tricolore in care eram infasurati de sus pana jos. evident, pentru noi, ca si pentru elevii basarabeni, drapele erau mai importante.
      anii au trecut si am aflat cine a fost turnatorul care a dat in gat politistilor pesedisti din Iasi, cei care l-au insfacat pe Tomac, treaba cu drapele trimise de noi “prelucratorii” in avangarda. este un iesean, actual “profesor”, cica, de fapt un spagar nenorocit, prins cu fofarlica de Curtea de Conturi pentru ca matrasea, in perioada pesedist-corlatenista, tocmai din banii statului roman destinati basarabenilor...cred ca Ion Buga era si el pe atunci prin Piata din Chisinau si cred ca a avut si el in maini la un moment dat unul dintre drapele aduse de noi, “prelucratorii”
      29 martie la 06:25 ·
    • Ion Slubschi
      apreciez efortul de a explica in detaliu anumite lucruri si evenimente,eu raman la aceleasi concluzii, ca un om care a participat la toate mitingurile anti-Iliescu in anii 90, la bucuria din 96 si la cea din 2004 nu pot decat sa fiu dezamagit. Ce a facut regimul Basescu e mult mai grav, unionist convins, ma tem ca Basarabia nu va mai avea unde sa vina, Romania incepe sa nu mai existe. In rest, Tomac sa fie sanatos, dar nu are substanta, este un mic demagog al unor vorbe ce nici macar nu-i apartin. Sa vedem ce va face dupa noiembrie 2012, sau ce vor face altii cu el. In alta ordine de idei, daca fratii roncea sunt sinceri, le doresc implinirea viselor care sunt in buna parte si ale mele. Numai bine!
      29 martie la 09:08 · · 1
    • Ion Slubschi Roncea, cu R, scuze.
      29 martie la 09:10 · · 1
    • Ion Buga
      Dă-i omului puterea ca să vezi ce-i poate mintea. Din păcate Tomac nu a putut trece cu demnitate peste importanța funcțiilor deținute apreciind oamenii prin prisma servilismului, cumetrismului sau fricii de a nu deranja pe unii mai importanți decât el. Cred că sunt zeci de persoane care l-au cunoscut pe Tomac până la Cotroceni și în timpul mandatului de la Cotroceni & DRP, respectiv au simțit aceste schimbări line de la idealism la materialism. Dar aceasta mai puțin contează persoana sa căci Tomac este precum este, iar de reeducat nu cred că dorește cineva să-l reeduce.
      De ce Tomac actualmente nu critică guvernarea de la Chișinău pentru că, deși s-au editat manualele, denumirea disciplinei tot a rămas în aer? Când explicam ceea la ce au ajuns actualmente să concluzioneze mulți dintre Cațavenci atunci mă priveau ca un trădător. Dar cu retrasmisia TVR1 cum rămâne? Sau tot Voronin este vinovat? De ce nu mai urlă nimeni? Dar cu multe altele?! Acum cu toții suntem trădători? O persoană care se respectă își recunoaște greșeala, doar prostia cu fudulia...

      Problema este alta. Am întrebat simplu și la subiect cât din ceea ce a conținut programul electoral din 2008 al candidatului Eugen Tomac a fost realizat, mai ales că a deținut de atunci până în prezent o funcție executivă, deci având mai multe pârghii în a-și onora promisiunile.
      Dacă editarea unor manuale de istorie și multe vizite pe la comunitățile românești, cu sponsorizarea unor activități, sunt toate realizările, apoi perspectivele de viitor sunt sumbre. Spre deosebire de predecesori săi care trădau interesele naționale există totuși progres, dar aceasta nu este suficient pentru o națiune puternică, spre a nu ne mira de ce ne călăresc rușii, turcii, mongolii, sârbii, ungurii și papuașii.

      Recunosc că am fost coleg de școală și liceu cu mulți foști și actuali guvernanți din R. Moldova, am fost și prin PPCD, dar aceasta nu m-a oprit să susțin inițiativele bune ale unora sau altora și nici să menajez propunerile și faptele care le-am considerat proaste ale celor din "propria" tabără.

      Concluzia este simplă - trebuie să-ți asumi responsabilitatea, dacă având pârghii stai doar să mimezi pseudopatriotic și să-i analizez pe alții, ești un Cațavencu și eliberează locul pentru cineva care chiar ar putea fi normal, adecvat funcției respective.
      Sincer îmi pare rău pentru Tomac, dar aceasta este situația și din păcate munca a mai multopr ani a fost compromisă din cauza orgoliilor și aburilor puterii.

      Îmi vine în minte "Averescu, Babele" și "Voi sunteţi urmaşii Romei?".
      29 martie la 11:03 · · 1
    • Ion Buga
      Ce este cu acest discurs servil? Unde este reforma în justiția basarabeană? Dar "testul statalității"? Este precum susținerea lui Voronin de către Băsescu în 2005, apoi spre a se spăla pe mâini. Ce este cu tot acest perpetuum mobile?! Curat Caragiale!

      Eugen Tomac: Domnul Nicolae Timofti, este un jurist iscusit, o persoană destul de echilibrată, un bun patriot, un om care ştie foarte clar cum trebuie să discute atât în Est, cât şi în Vest. Ceea ce este cel mai important este că e un om care ştie foarte bine ce înseamnă demnitatea pentru basarabeni, pentru noi este foarte important că în sfârşit Alianţa pentru Integrare Europeană a ieşit din acest impas.
      http://elldor.info/2012/03/eugen-tomac-despre-alegerea-lui-nicolae-timofti-in-functia-de-presedinte-al-republicii-moldova/
      elldor.info
      Alegerea preşedintelui Republicii Moldova reprezintă “un moment istoric”, a declarat, vineri, pentru Agerpres, secretarul de stat Eugen Tomac, şeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni (DRP). Eugen Tomac a apreciat că în acest context “vor prinde mai mult contur” aspiraţiile europene ale ...
      29 martie la 11:13 ·
    • Ion Buga Doar atât? Mai rămâne ca și cei de la București să se conformeze acestor propuneri și relațiile moldo-române chiar vor fi foarte bune. http://www.actualitati.md/md/sotsialistyi-raskryili-kartyi/
      www.actualitati.md
      Встреча Игоря Додона и Николая Тимофти состоялась 14 марта, в ходе которой Тимофти проходил «Тест на государственность».
      29 martie la 11:14 ·
    • Ion Buga Omul "cu demnitate" vorbește pre limba lui Lucinschi.

      Timofti: Practic, vorbesc limba română, dar oficial, pe cea moldovenească
      http://www.evz.ro/detalii/stiri/timofti-practic-vorbesc-limba-romana-dar-oficial-pe-cea-moldoveneasca-973780.html
      www.evz.ro
      Noul preşedinte al Republicii Moldova, Nicolae Timofti, a declarat că el vorbeşte de fapt limba română, dar a ținut să precizeze că denumirea oficială a acesteia, potrivit Constituţiei, este “limba moldovenească".
      29 martie la 11:17 ·
    • Ion Buga Mircea Snegur, Petru Lucinschi și Mihai Ghimpu: “Vorbim limba română!” http://www.acum.tv/articol/6710/
      www.acum.tv
      Mircea Snegur, Petru Lucinschi, foști președinți ai Republicii Moldova, și Mihai Ghimpu, președinte interimar al țării, au căzut de acord în cadrul unei emisiuni televizate de la Jurnal TV că vorbesc limba română.
      29 martie la 11:17 · · 1
    • George Roncea
      apreciez si eu Ion Slubschi si Ion Buga forma echilibrata de comunicare. multumesc pentru comentarii. este posibil si sa avem opinii diferite in anumite puncte, insa din punctul meu de vedere este esentiala dedicatia pentru cauza Basarabiei. dezamagiri avem cu totii. stim, fiecare, cate ceva cu privire la motivele situatiei de acum. Romania exista si supravietuieste inca in pofida guvernantilor tradatori sau idioti. si mai ales in pofida unor tensiuni uriase acumulate in jur si in pofida manevrelor desfasurate de grupari ostile, de state majore ce conlucreaza la destramarea si distrugerea romanilor ca popor, ca natiune. ni se aplica lovituri teribile, se incearca malformarea constiintelor, lichidarea credintei, otravirea sufletelor. si pe vremea lui Eminescu se intamplau astfel de lucruri si insusi Eminescu a cazut victima unor comploturi ale inamicilor Romaniei. Nu toti romanii sunt nascuti sa poarte povara pe care a dus-o Eminescu. este un referential greu de atins.
      “ne călăresc rușii, turcii, mongolii, sârbii, ungurii și papuașii” Ion Buga, nu din cauza lui Eugen Tomac. nu stiu ce vei fi crezand tu despre “parghiile” sale executive, eu ti-as recomanda sa te uiti mai intai la buget si sa-l compari cu bugetul lui Patapievici, un maimutzoi sinistru, nascut din spuma CEKA, lansat din prastia lui Magureanu pentru a arunca cu fecale in poporul roman. indreapta-te impotriva celor ca Patapievici, parerea mea, nu impotriva unui Tomac. tu poate il cunoscti mai bine decat mine si probabil ai motivele tale sa fii nemultumit de persoana sa. eu doar constat ca face atat cat poate, cu buna credinta si eforturi putin cunoscute. este un basarabean ca si voi care intampina destule adversitati, intr-o tara, tara noastra Romania, aflata, in zona politica mai ales, sub cizma straina.
      nu cred ca se afla in alta “tabara” decat cea a interesului national, iar critica ta la adresa limbajului diplomatic pe care il foloseste din cand in cand este fara suport. cand spune deschis pe fatza ce gandeste sare Iliescu la gatul sau iar voi in loc sa-l ardeti la bot pe Ilici vad ca tot de Tomac va luati. ai invatat si tu la scoala politica a Noii Generatii diferentele de nuanta si continut dintre adresarile publice si politice in raport cu limbajul curent. nu te impiedica nimeni pe tine sa spui, in schimb, citandu-l pe Sergiu Mocanu de la Chisinau, ca Timofti este sluga lui Plahotniuc iar Plahotniuc este un depravat, fost traficant de curve, mafiot, o fleandura kaghebista ingrasata sub regimul Voronin.
      vom vedea curand daca Timofti este ceea ce pretinde el ca este, adica un roman dus la Biserica sau un perfid manuitor de cuvinte slujbas al intereselor rusesti. la Chisinau se joaca mult mai mult pe sub masa decat pe masa. cine stie, poate Timofti o fi din alta spita decat Filat, Lupu, Plahotniuc etc. putinica rabdare ca se limpezesc rapid apele. omul a zis ca va face niste lucruri. sa vedem. avem cu totii motive sa fim sceptici si sa suflam si-n iaurt mai ales dupa experientele avute cu Rosca, cel care peste un deceniu a clamat romanismul inclusiv din copacii din piata centrala a Chisinaului.
      ...faptul ca prin Iurie Rosca, direct sau indirect, am cunoscut sute de tineri basarabeni, cum este si Ion Buga, este din punctul meu de vedere un beneficiu suficient de important pentru a ma simti dator fata de Iurie, chiar daca el poate nu se mai simte dator fata de mine ori fata de altii ca mine, pentru tot ce am facut noi pentru el. din punctul meu de vedere, cunoscandu-l pe Iurie via Mircea Druc, am crezut vreme de peste un deceniu ca am de-a face cu un strasnic aparator al romanismului. ca o fi fost asa ori almintneri, ca m-am inselat ori ba si eu si altii in privinta sa, stie el insusi mai bine decat oricine.
      observ cu intristare ca destui basarabeni ajunsi la Bucuresti prin eforturile lui Iurie, fosti activisti in organizatiile acestuia, se fac ca ploua cand vine vorba de Rosca. nu este cazul lui Ion Buga si apreciez felul lipsit de duplicitate in care acesta marturiseste legatura sa din tinerete cu Iurie Rosca, caruia i se pot reprosa multe dar pana una alta in vremea cand Filat dadea cu smangla iar Chirtoaca avea muci la nasuc, cel care se caftea cu gasca lui Voronin, Lucinschi etc a fost doar Rosca, in plan politic si nu numai. stiu in ce imprejurari si in ce context mai larg, sa-i spunem geopolitic, a ajuns Rosca, in data blestemata de 4 aprilie, in aceeasi barca cu tantalaul de Voronin, pe atunci wonder boy al Ambasadei SUA la Chisinau si al ambidextrului Socor. candva, Rosca a promis ca ne va devoala (eram cu Dungaciu de fatza), dupa ce vor trece 10 ani, niste “mici amanunte” despre anumite chestiuni misterioase care se petreceau atunci la Chisinau.
      eu n-am uitat promisiunea si termenul celor zece ani se apropie...
      astazi, din punct de vedere politic, Rosca nu mai exista, practic, dar in politica nu se stie niciodata cum se termina jocurile pana nu se termina. sunt personaje de doi bani, ca de exemplu, actualul premier, care nu reprezentau nici cat o ceapa degerata, cu ani in urma, pe vremea cand Sturza, tot un ex kgb, invartea jocurile la Chisinau (pentru cine nu stie cine este acum acel Sturza – o precizare, este cel care a transferat catre CSI, Rompetrolul romanesc, via Patriciu).
      foarte probabil moldovanii care-i pupa astazi manutzele lui Filat, Lupu, Plahotniuc etc ii vor pupa maine condurii lui Rosca, daca acesta va reveni pe scena politica. personal, cred ca Rosca ar avea sanse de comeback daca i-ar turna niste poloniu in cafea lui Vova, intr-o buna dimineata. cafea se gaseste iar poloniul nu e chiar imposibil de procurat, mai ales ca Putin inca mai are un cui pe Voronin dupa ce komunistul i-a tras tzeapa candva, cu Planul Kozak
      ...rusii nu uita unele chestii, dar nici noi romanii nu stam chiar asa prost cu memoria...
      pana una alta, asa, in incheiere, voi doi, Ion si Ion, aveti vreo problema daca cineva, un alt basarabean, aminteste de rolul lui Ion Ilici Iliescu in drama de astazi a Basarabiei?
      29 martie la 18:09 · · 4
    • Ion Buga
      Nu am nici o problemă, chiar mă bucur, dar Tomac ar putea să se ocupe cu chestiuni cu mult mai serioase decât a-i analiza faptele lui Iliescu de acum 20 de ani, deși înțeleg că este istoric, dar actualmente este și șeful DRP-ului și în acest ritm să nu ajungă să se analizeze la fel despre guvernarea PD-L peste câțiva ani, totuși să-i lase pe istorici și alții mai liberi să se ocupe de Iliescu, Patapievici și alte specimene.

      Apoi, problema mea cu Tomac este că el anume ar trebui să înțeleagă lucid lucrurile conform intereselor naționale și nu conform importanței funcției sale, care recunosc că în realitate este una modestă, și conform servilismului. El s-a înconjurat de pupincuriști și duplicitari. Cum ar fi ca un medic să decidă dacă te tratează sau nu numai dacă îi place de fața ta?! Aici Tomac nu a fost în stare să aibă demnitate și să fie vertical, degeaba se mai ia de Iliescu căci ca structură materială, nu faptică, sunt cam la fel.
      Mie sincer îmi pare rău că s-a pierdut prin intermediul lui Tomac o investiție de atâția ani de muncă, însă aceasta este realitatea și că ne place sau nu ne place - ne vedem de treabă cu aceeași ardoare. "Nu toti romanii sunt nascuti sa poarte povara pe care a dus-o Eminescu, este un referential greu de atins" (George Roncea), dar nimeni nu ne oprește măcar să tindem, măcar să încercăm. Și nu-ți trebuie pârghii executive pentru a comunica cu colegii și prietenii tăi, pentru a fi om și a privi lucid lucrurile nu conform doleanțelor tale, ci conform atribuțiilor cu care ai fost investit. Cum ar fi ca un medic să decidă dacă te tratează sau nu numai dacă la ora 2 de noapte nu prea are chef să se scoale din pat și să analizeze limpede cazul medical?!

      Sincer m-aș bucura ca Tomac să priceapă ceea ce explic și să fie un vârf de lance precum s-au pus speranțele în persoana sa, dar nu prea cred că ar mai putea să se ridice la nivelul pretențiilor naționale. Sincer sper să nu am dreptate.

      Am mulți prieteni, mai mari și mai mici, inclusiv Dorin Chirtoacă și de ce nu George Roncea, care au opinii politice, economice, culturale ș.a.m.d. diferite față de ale mele, însă ne respectăm reciproc opiniile și opțiunile, măcar ne lăsăm loc bună ziua.
      30 martie la 02:01 ·
    • Ion Buga
      Există mai mulți care confundă funcția care o dețin cu propria lor persoană, dar nu mă apuc să descifrez noțiunea și nici să dau nume. Puțini înțeleg să respecte atribuțiile cu care au fost însărcinați și să încerce să le reprezinte cu demnitate și onoare. Eminescu și mulți alți iluștri înaintași nu au avut cine știe ce funcții, dar! Puterea lumească este trecătoare. Este mai înălțător să poți și să te smerești decât să nu poți și să te fălești.
      30 martie la 02:07 ·
    • George Roncea
      Nu te contrazic in perceptiile tale si probabil ca principial ai dreptate Ion Buga insa gresesti enorm in privinta aprecierilor tale despre rolul lui Ion Iliescu...el conduce din umbra si controleaza cam o buna parte a spatiului politic ca un paianjen sinistru. nu degeaba s-a spus ca Iliescu este blestemul Romaniei...este cepul de la butoiul cu cacat si pana nu ii da cineva la cap cacatul se tot revarsa peste viata noastra. iar interviul era despre Unire si nu vad cum putea fi evitata raspunderea lui Ilici in tot ce se intampla astazi rau basarabenilor. Rusia si agentii moscoviti reprezinta pricina raului pe care il indura toti romanii si daca nu spune cineva raspicat aceste lucruri, in plan public nu are rost sa discutam despre nimic. Tomac a definit transant cauza raului si ca dovada atat Ilici cat si Moscova, cat si puii Moscovei au reactionat prompt. Vezi agentia Regnum ce zice de Tomac, dupa acest interviu si vezi asa zisul GeoPula lui Gusa, lindikul lui Plahotniuc ce zice...problemele tale de ordin personal cu Tomac rezolva-le cum crezi tu, dar nu uita pana una alta cine-s dusmanii...rusoii si haholii si uneltele lor tradatoare, cu adresa atat la Chisinau cat si la Bucuresti....
      30 martie la 15:29 · · 2
    • George Roncea ne cunoastem de vreun deceniu juma asa ca avem despre ce vorbi...stiu ca esti frustrata ca tu n-ai cu cine vorbi despre nimic da asta se poate schimba
      30 martie la 15:41 ·
    • Farfuzeta Farfuzea vorbiti discutii...basarabenii nici nu vor unirea... sunt rusificati total...voi nu vedeti ca ei voteaza de 20 de ani tot pe comunisti?
      30 martie la 15:42 ·
    • George Roncea tu vorbesti discutii, si inca oleaca rau de tot pe dinafara...nu stiu cati basarabeni cunosti tu personal, eu cunosc o suma si absolut toti vor Unirea. si niciunul dintre basarabenii pe care ii cunosc nu au votat si nu vor vota niciodata cu komunistii.
      30 martie la 15:44 ·
    • Farfuzeta Farfuzea am trait 7 ani printre ei...in mediul academic ...pot spune despre ei ca sunt ffffffff destepti asta da mult mai inteligenti decat noi ...au o inteligenta nativa...pe care putini dintre noi o au...dar atat...cei acre au vrut cu adevarat unirea au vazut ca nu este ceva plauzibil si au venit la noi....iasiul e plin de basarabeni cu dubla cetatenie...restul sunt bla bla-uri
      30 martie la 15:48 ·
    • Iulian Toma bine ar fi fost sa fie doar o miza a romanilor. din pacate e doar o miza ue care-si cam pierde un e. elada.
      30 martie la 15:50 ·
    • Farfuzeta Farfuzea si inca ceva...l-am vazut si auzit pe ilici saptamana trecuta la o sedinta la academie... eu zic sa ne linistim ...multi dintre noi nu vom avea in veci prestanta lui...asa ca...hai sa bem un pahar de vin si sa ne "calmam"...
      30 martie la 15:53 ·
    • George Roncea eu am trait si traiesc printre basarabeni de vreo 21 de ani si confirm partea cu inteligenta nativa si speciala, probabil ca s-au ascutit mult la minte datorita confruntarii cu inamicul, foarte multi ani. basarabenii au vrut si vor Unirea insa Bucurestiul tradator si kaghebizat a refuzat sansa Unirii, asta spunea si Eugen Tomac in interviul sau...
      30 martie la 15:53 ·
    • George Roncea
      Ilici are prestanta unei carpe kaghebiste, prestanta unui criminal cu mainile rosii de sange pana la coate, prestanta unei momai pline cu kkat rusesc ale carui maunteze se misca frenetic dirijate de sforicelele de la Ambasada Rusiei...daca te uitai cu atentie la Ilici in timp ce vorbea la Academie ai fi vazut ca-si misca manutezele pe sub masa, si-o lua la laba, ca e si obsedat sexual, ca dovada i-a umplut bojocii de mehlem lui Corina Cretu, tarfostina europarlamentar care ma cheama pe mine pe zece aprilie in instanta...abia astept sa ajung in fata judecatorului sa o intreb cat a inghitit de la Ilici in cariera ei de stoarfa...
      30 martie la 15:58 ·
    • Ion Buga
      Nu am ce împărți cu Tomac și ce rezolva căci lucrurile sunt clare. Altceva am vrut să pun în evidență: în calitatea care i-a fost atribuită ar fi trebuit să se înconjoare, să colaboreze, să suțină ș.a.m.d. persoane care merită și au potențial, evident conform intereselor naționale, nu personale. Sincer m-aș bucura dacă mi s-ar prezenta exemple concrete că Tomac a procedat precum am afirmat mai sus, făcând abstracție de persoana mea. Spre exemplu, l-am rugat în urmă cu 4 ani să-i lase pe cei de la Misteria Carpatica să-și prezinte proiectul muzical, dar nici măcar nu le-a răspuns o lungă perioadă de timp, apoi nu știu ce s-a mai întâmplat. Evident că putea măcar din respect să-i ghideze să depună o cerere la registratură sau unde trebuie, așa că tot l-au susținut oamenii în campania electorală și au mizat pe el. Astfel de relatări există cu duiumul și nu numai de la persoana mea. Oricum Christian Rutsanu Wagner astăzi a anunțat că Misteria Carpatica se va desființa http://www.facebook.com/gardatimoc/posts/2533316871484 și http://www.facebook.com/gardatimoc/posts/2537888945783
      Dragi prieteni, dragi frati, situatia nu e buna deloc, nu avem posibilitate sa actionam niciutrn sens... frica-mi-e ca voi fi silit sa desfiintez MISTERIA CARPATICA, ca nu mai vom exista... nu putem singuri.
      31 martie la 00:05 ·
    • Ion Buga
      Tomac și-a făcut gratuit o groază de neprieteni. Că îl analizează pe Iliescu, care știu cine este și ce face, în calitatea sa de licențiat în istorie, apreciez foarte mult. Ca șef al DRP-ului însă are probleme cu mult mai importante de rezolvat, dar nu este omul potrivit, este un compromis, nu o persoană puternică care să se dedice semenilor săi, ci paralel pe lângă ei. Adică ar trebui să fie un nucleu, dar este logica tipică "care-i mai tare din parcare". De altfel, din păcate, s-a molipsit cu micorbul actualei guvernări ce se bazează pe verticala puterii - pupă în sus și pune-i pe cei de jos să te pupe. Înțeleg că este chiar util să ai un post călduț, mai ales acum pe timp de criză, dar atunci ești servil, vulnerabil, devii un Cațavencu. Și dacă nu Tomac este un Cațavencu, oricum s-a înconjurat de Cațavenci și a amizat pe Cațavenci. Să-i vedem cum vor părăsi corabia dacă se schimbă guvernarea, se termină cu toată parada patriotardă.

      Sunt patrioți acei care o fac din voluntariat, care nu sunt condiționați material, relațional, din interes ș.a.m.d. Restul este umplutură, dar de la Cațavenci se dezbină lupta împotriva celor ca Iliescu. În aceste condiții Iliescu poate să-și vadă liniștit de treabă, cu tot cu păienjenișul său, căci "ai noștri" ne dezbină și ne dau de lucru. Caragiale a analizat toate aceste tertipuri dâmbovițene până la perioada socialistă, deci avem vechime în domeniu!
      31 martie la 00:32 ·
    • Ion Buga
      Să mai dau exemplul băieților deOSBiți care cum au ajuns la salarii bunicele, cum au devenit altfel?! Cine i-a susținut și promovat în niște funcții plăcute, unde nici măcar nu activează în domeniul în care au primit diploma de licență? Să ...Vezi mai mult
      www.poezie.ro
      Poezie - Ai nostri tineri... de Mihai Eminescu
      31 martie la 00:49 ·
    • George Roncea
      Ioane, tu iti faci treaba, ca medic, foarte bine. salvezi vieti. vieti romanesti. inteleg foarte bine obida ta. tu ai vrea sa salvezi intreaga Romanie. ai vrea sa vindeci toti romanii. probabil functioneaza la tine un fel de arhetip, al medicului, cu care te-ai nascut. nu stiu insa daca putem salva intreaga lume. intreaga lume romaneasca ma refer, ca de restul lumii nici ca-mi pasa. te stiu de atatia ani si ai ramas neschimbat. ai un tip de idealism ardent. de aceea te-ai si indreptat, ca multi tineri basarabeni, catre cei care ti se pareau ca lupta pentru cauza romanismului. de aceea ne-am si intalnit prin aceleasi locuri si la aceleasi manifestatii. politica insa - cu mirosul de hazna aferent, nu ofera satisfactii imediate. doar lupta cu arma in mana ofera astfel de satisfactii. am cunoscut luptatori autentici, dintre cei care au luptat ani de-a randul prin munti impotriva invadatorului rus. printre acesti luptatori s-a aflat si Isidor Sarbu, bunelul lui Voronin. s-au aflat multi basarabeni. au sfarsit nestiuti de mai nimeni. e o drama teribila. dar cea mai mare drama este faptul ca nepotii lor au ajuns fie comunisti fie neica nimeni. eu nu ma pricep la politica. la compromisuri. am aceeasi ura ca si tine pe tot ce inseamna "campul politic" si actorii acestei scene. pana una hai sa incercam la limita minimei eficiente sa facem cateva lucruri cat de cat de folos. nu mi se pare de folos sa-l toci pe Tomac, singurul basarabean din acest stat paradit care chiar incearca ceva, cum poate el, la varsta sa si cu priceperea sa...
      31 martie la 01:49 ·
    • Ion Buga
      De acord, din păcate mi-e frică că nu eu îl toc, ci singur s-a tocat prezentându-se așa cum este. Am impresia că în ultima perioadă a început să revină cu picioarele pe pământ, dar nu din cauza că s-a maturizat, ci nevoia îl presează. Timpul va arăta dacă am avut sau nu dreptate, deși prefer actualmente să greșesc, oricum indiciile îmi dau alt deznodământ al ecuației.
      Că ești sus, jos, culcat, sculat, este decent să rămâi om și să comunici, să explici, să clarifici, mai ales că lucrezi cu oamenii și cu soarta lor. Pe undeva activitatea lui Tomac este similară cu meseria mea. Chiar sunt curios să găsesc pacienți exprimându-se despre mine în termenii prezentați mai sus. Aș fi un laș să pretind ceea ce nici eu nu respect.

      Să fiu corect înțeles, nu pretind cutare sau cutare să fie un psiholog bun, să-și iubească semenii ș.a.m.d., ci medicul să fie medic, juristul să fie jurist, jurnalistul să fie jurnalist, iar șeful DRP să fie șeful DRP, adică toți să fie buni profesioniști în domeniul care activează, în tot ceea ce fac. Doar atunci poți afirma că ești patriot căci naționalitatea unei nulități nemodeste chiar nu contează.
      Analizați, vă rog, cuvintele lui Ioan Rațiu: "Existenta unui popor nu se discuta, se afirma!", nu doar prin prizma unei lozinci.

      Mihai Bravu, Eminescu, Caragiale, Antonescu ș.a.m.d. au avut un sfârșit nu tocmai fericit. Și în primul rând nu coaliția turco-ruso-eschimosă poartă responsabilitatea acestor deznodăminte.
      Nu știm să ne asumăm responsabilitatea, orgoliile personale ne copleșesc, nevoia de faimă deșartă și "să moară capra vecinului". Cele lumești sunt trecătoare, dar puțini pricep. În fine, Doamne ajută lui Tomac și restora!

      Ai noștri ca brazii!
      29 noiembrie 2010
      http://antimedia.info/opinii-si-analize/ai-nostri-ca-brazii
      antimedia.info
      De ce sovieticii au reuşit să ne deznaționalizeze atât de iscusit? Simplu, căci au oferit o parodie destul de reuşită a românismului - moldovenismul
      31 martie la 02:39 ·
    • Billigzahnurlaub Germania si rumâni l-au votat si revotat pe Ilici ...
      31 martie la 19:10 ·
    • Balanici Adriana Carmen oare?eu nu cred ca nevasta lui s-a opus,altii s-au opus si el s-a conformat,crezand ac atunci nu este momentul pt unire
      16 aprilie la 21:32 ·
Ultima modificare pe Joi, 12 Iulie 2012 14:14
George Roncea

George Roncea

Email: roncea@yahoo.com

 

 

Scrieun comentariu

Se poate introduce HTML

(c) 2012 roncea.net & George Roncea. Toate drepturile rezervate.